Friday 12 August 2011

Cerita yang tak sedap di dengar untuk bulan puasa...

WIKILEAKS mendedahkan maklumat yang dihantar oleh Duta Amerika Syarikat, James R Keith ke Washington melalui kebocoran kabel diplomatik yang berjaya digodam. Pendedahan kali ini melibatkan menteri gay dalam kabinet Najib Tun Razak [TMI].


Kabel diplomatik itu menimbulkan maklumat tentang seorang menteri gay (disebut sebagai non-heterosexual) di dalam kabinet Najib Tun Razak sebagai subjek bagi memahami kes tuduhan liwat ke atas ketua pembangkang Dato Sri Anwar Ibrahim yang disifatkan bermotif politik.

"Tuduhan ke atas Anwar bukanlah satu kempen moral. Kerajaan Malaysia tidak tegas untuk menangani kelakuan non-heterosexual, jika benar, seorang menteri, staff senior yang bersama dengan PM Najib dan lain-lain orang ternama yang ada hubung kait dengan kerajaan sepatutnya sudah disiasat (atas tuduhan liwat)" lapor Duta Amerika Syarikat di Malaysia, James R Keith kepada Washington.

Duta Amerika itu menyimpulkan bahawa tuduhan yang dibuat ke atas Anwar Ibrahim adalah satu tindakan politik terhadap Ketua Pembangkang.

Dari maklumat yang didedahkan oleh Wikileaks menggambarkan bahawa Duta Amerika di Malaysia, James R Keith memiliki maklumat yang kukuh bahawa salah seorang Menteri di dalam kabinet Najib Tun Razak adalah seorang gay.

Duta Amerika itu juga dilihat memiliki maklumat kukuh tentang tabiat Gay orang-orang ternama yang ada hubung kait dengan kerajaan. Sepatutnya jika ada dakwaan dan bukti, semua gay-gay ini harus disiasat tidak kira pangkat rupa dan harta.

Jika anda masih ingat, kisah menteri Gay dalam kabinet Najib ini pernah didedahkan tidak lama dulu oleh blogger Umno. Blogger Umno tersebut menggesa Najib supaya menyiasat dan memecat menteri tersebut.


source: http://milosuam.blogspot.com/2011/08/wikileaks-dedah-menteri-gay-dalam.html#ixzz1Uo4X4e00

No comments:

Post a Comment